التشاينيييييييز

by Saturday, October 13, 2007 5 تعليقات



نوينا و النية علي الله ... نسد ودانا و نسد مناخيرنا


و نجرب الأكل الصيني


العزاء في عمر مكرم
: تحديث
لقطات
اللقطة الأولي
أنا : مهتمين قوي بالجنينة .. علي فكرة النباتات المتسلقة دي حقيقية مش بلاستك , و التماثيل جميلة
اللقطة الثانية
أنا : شفت الوايتر ده ؟ البدلة اللي لابسها شكلها تحفة ,
الواد حسين اللي أتجوز قريب ده .. كان لابس واحدة شبهها ( تيبيكال ) في فرحه
اللقطة الثالثة
أنا : ( و إحنا قاعدين في غرفة الإنتظار ) , أنا أول مرة أشوف غرفة إنتظار الزباين تقعد تستني فيها لما ترابيزة تفضي .. اللي يعيش ياما يشوف صحيح
اللقطة الرابعة
أنا : هما بيوزعوا علينا فوط سخنة ليه ؟؟ هما ها يحلقولنا و لا حاجة ؟
اللقطة الخامسة
!! تيمو : تصدق أنا كنت فاكر العصيان دي شاليموهات
أنا : و الله العظيم و أنا كمان
اللقطة السادسة
( لقيت ورقة مينيو صغيرة علي الترابيزة ففتحتها و و قعدنا نختار منها ها ناكل أيه )
أنا : خايف أطلب سمك يطلع السمك اللي شبه الصراصير ده , و خايف أطلب بط علشان إنفلونزا الطيور و الباقي خايف أطلبه لأني مش عارف هو أيه أصلاً
ميجو : عليك و علي الفراخ .. دي حاجة مضمونة
اللقطة السابعة
إحنا كلنا ..( لبعضنا ) : ها ناخد مكرونة .. و ها ناخد سلطة .. سلطة بالفراخ برضه .. خليك في المضمون
اللقطة الثامنة
( يأتي الوايتر و يضع أمام كل واحد فينا قائمة الطعام " المينيو " و ينصرف )
أنا : أمال الورقة الضغيرة اللي كنا بنبص فيها دي كانت أيه ؟
اللقطة التاسعة
أنا : الأكل حلو .. بس هو السر في الصوص
ميجو : أحلي حاجة كانت السلطة
تيمو : أنا شاكك أنهم حاطين نبيت في الصوص
اللقطة العاشرة
( يقدم لنا الوايتر الشيك في صندوق خشبي صغير )
أنا : إفتح يا سمسم
نهاية منطقية جدا ً و متوقعة
( أنا : ( بعد ما قسم ميجو الحساب علي ثلاثة و قال لي حسابي لوحدي كام
بغباء ) ده حسابي أنا لوحدي و لا حسابنا كلنا ؟ )-
تيمو : مش ممكن نتفاهم مع الأخ أبو بدلة ده أنه يقسط علينا الحساب
إحنا ممكن ندفع جزء مقدم و يبقي يكتب علينا بالباقي كمبيالات
أنا : أنا فهمت دلوقتي هما ليه مركبين حديد علي الشبابيك

على باب الله

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.